20 mei 2014



De laatste bloesems van dit jaar. Ik heb ze bewonderd, de lente was zo mooi. Vol geuren en kleuren, voedsel voor onze fantasie en onze honger naar meer. De lente met zijn bloesems en bloemen is weeral verhuisd, vertoefd niet meer in onze contreien. Het is de zomer die nu zijn intrede doet, statig en plechtig, met drukkende temperaturen en de warmte als een zijden sluier over de straten en de daken van de huizen. Ik ben klaar voor de volle groene bomen en het warme gras. Voor de weerspiegelingen op het straatoppervlak en de zwoele avonden met een warme wind door mijn haren. Voor verfrissende rivieren, met koud water tussen mijn tenen en mijn vingers. Voor fietstochten tussen de velden, met maïskolven die zachtjes wuiven wanneer ik voorbij rijd.

Tot ziens, lieve lente. Wees welgekomen, mooie zomer.

5 opmerkingen:

  1. Prachtige foto, zo veel en zo mooi roze!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig mooi geschreven, ik krijg kriebels van de zomer en hoe je over haar schrijft!
    En de foto is ook zo mooi zo mooi:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind dit zo'n mooie foto! Ik kan niet stoppen met ernaar te kijken :)

    BeantwoordenVerwijderen