4 januari 2014

willekeurige momenten: augustus - december













  1. Een lange wandeling doorheen bossen, weilanden en maïsvelden.
  2. Één van de mooiste veren die ik ooit vond.
  3. Herfst, wat ben je mooi.
  4. Een foto die ik maakte van Pieterjan voor een fotografieproject.
  5. Het bewijs van een prachtig concert. Ólafur Arnalds, je bezorgde mij een magische avond.
  6. Mijn knappe jongste zusje, omringd door herfstbladeren en wind in haar haren.
  7. Mijn jongste broertje (klik: en metekindje), turend naar het meer en de ganzen, op 300m van ons huis.
  8. We komen niet altijd even goed overeen, maar wat kan mijn oudste jongere zus soms mooi zijn.
  9. Ik zag het licht op de muur en wilde een zelfportret. Aude hielp me erbij, wegens gebrek aan een statief.
  10. De prachtige herfstkleuren, opnieuw.
  11. Mijn knappe jongste zusje, glimlachend en giechelend, lekker ingeduffeld tegen de kou.
  12. Mijn allerallerliefste.
  13. Ik at voor het eerst in mijn leven een kaki. Wat een heerlijke ontdekking.
  14. Pieterjan en ik creëerden een winterlandschap. Voor op donkere avonden.
  15. December was een echte fruitmaand. Vol passie en vruchten (ha-ha).
Ongelofelijk hoe snel de zomer dit jaar veranderde in herfst, en hoe de herfst nóg sneller een stap opzij zette voor de winter. De kale bomen zijn klaar voor de bijtende winterkou, maar die is nog niet onmiddellijk in zicht, jammer genoeg. Ik wacht alleszins geduldig tot het gaat sneeuwen, hoe meer en hoe sneller, hoe liever. 
Nu ga ik een mandarijntje eten en verdwalen in de dekens en kussens in ons bed.

Vonden jullie ook dat de winter zo snel voor de deur stond dit jaar? Wat was jullie fijnste herinnering van afgelopen zomer en herfst?

(Dit is een mooi liedje, en ik ben zo blij dat het nieuwe seizoen van deze serie eindelijk uit is.)

6 opmerkingen:

  1. ...dat de winter snel voor de deur stond? Nee, absoluut niet! Ik heb nog geen winter gezien - het is nog altijd zo'n 10 graden, de blaadjes hangen nog deels aan de bomen.. Ik tel echt af tot kou en sneeuw en gewoon kale bomen, enzo.

    Maar wat een prachtfoto's weer Jade :)
    En wat een fijne muts heeft je zusje, met die stipjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bedoel vooral dat de herfst zo snel verdwenen was! Daarom was de winter hier snel voor mij. Winter als in: geen blaadjes aan de bomen en toch niet meer warm genoeg om zonder jas of dikke dikke trui naar buiten te gaan. De echte winter laat op zich wachten, jammer genoeg.

      Verwijderen
  2. Lieve Jade, wat een ongelooflijk fijn postje met prachtige foto`s. Ik vond ook dat de winter zo gauw kwam en nu hoop ik heel erg op een paar daagjes sneeuw want stiekem vind ik sleeen het fijnst met mijn kleine nichtje door de stad.

    Ik werd heel erg blij van je reactie en moest ervan glimlachen, heel erg dank je wel !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke foto's weer allemaal :)
    Ik heb nog geen winter gezien! Mijn nieuwe dikke winterjas (met pelsje aan de binnekant) heb ik nog amper gedragen, want waar blijven die vriestemperaturen en de sneeuw? Ik ga blij zijn als het terug lente is, maar het mag eerst toch nog heel eventjes écht winter worden voor mij :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer dat de sneeuw en de vrieskoude zo lang op zich laat wachten he! Ik heb zoveel zin in die echt koude strenge winterdagen, hopelijk komen ze snel.

      Verwijderen
  4. ja de winter kwam zo snel, maar nu is het maar half winter en dat is ook niet leuk, ik wacht ook op mooie sneeuw :) Je blog is heel mooi en leuk :) en al deze foto's zijn zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen