6 mei 2012

Deze week keek ik enkele mooie films, waaronder deze en deze. Echte aanraders zijn het. Pieds Nus Sur Les Limaces gaf me een vrij en zomers gevoel, maar het is soms ook wel heel triest en heel raar. In Un Amour De Jeunesse herkende ik mezelf dan weer een beetje in Camille, het hoofdpersonage. Al heb ik wat meer geluk met mijn vriendje dan haar. En in die film is het licht en de kleuren zo mooi, veel zonlicht en zonnestralen en kleuren, supermooi! En stiekem ben ik jaloers op het appartementje waar Camille in woont wanneer ze studeert, zo ruim en zo licht! Het zijn allebei hele mooie Franstalige films, je krijgt er een heel zomers en ook al zijn ze allebei soms heel triest, je krijgt er toch ook wel een fijn gevoel van!

Ik wil ook nog even zeggen dat ik donderdag naar de Koninklijke Serres in Laken ging. Wat is het daar mooi, jammer dat het maar enkele weken op een jaar geopend is voor het publiek. Het rook er zo lekker, en er waren duizenden kleuren (en jammer genoeg ook veel andere mensen, die bovendien nog eens veel lawaai maakten of in de weg liepen, vooral puberjongens die de schoonheid precies niet zagen). Maar het was dus echt heel fijn! Ik trok er veel analoge foto's, dat filmpje moet ik nog laten ontwikkelen. Ik heb wel een ander analoog filmpje binnengebracht om te laten ontwikkelen, ik heb het maandag of dinsdag. Ik vind het zo spannend, want het is de eerste keer dat ik een filmpje van dat fototoestel laat ontwikkelen.

Oh, en, ik zag prinses Mathilde daar aan het Koninklijk Paleis. Een hele mooie vrouw is ze; vind ik. En ik wou dat ik ook zo'n tuin had als zij heeft, met zo'n serres en vijvers :)



Straks ga ik naar een pannenkoekenfeestje, en mijn beste vrienden gaan daar zijn. Pannenkoeken en vrienden, goede combinatie, toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten